04 June 2021

Rodjendanska torta

 (scroll down for English - coming soon)

Dio uspomena iz mog djetinjstva su definitivno bile rođendanske torte kakve se danas teško pronalaze. To su bile torte iz kućne izrade sa najobičnijim sastojcima - brašno, šećer i orasi te jednostavni ukrasi bez previše kiča. Kad sam dobila klince želja mi je bila da se i oni jednog dana prisjećaju svojih rođendana i torti. Nisam htjela kupovne torte pune margarina, šećera i umjetnih boja, koje ljepo izgledaju ali su potpuno bezukusne. Dugo sam tragala za tortom koja će biti upravo onakva kakve se ja sjećam - starinska. I nakon testiranja raznih kombinacija i pokušaja dobila sam tortu koju sad svi traže za rođendane i onu čiji će recept vjerovatno ostati moj omiljen za svaki rođendan. Razlikovati će se samo ukrasi na torti (kao što ćete vidjeti na slikama ispod). Za kore sam osnovnu ideju pokupila od Majine torte sa orasima koju sam malo izmjenila. Ideja za fil se razvila tokom ovog eksperimentiranja - kokosovo mljeko iz limenke, maskarpone sir i krema od urmi - i ništa više - te bezbroj pokušaja dok nisam dobila najbolji omjer sastojaka. Fil se savršeno uklopio sa starinskom korom. Tako da ova torta nema ime s obzirom da je izmišljena. Kasnije, kad se utvrdilo da je moj mlađi alergičan na jaja, je nastala i verzija fila sa indijskim orasima i kokosovim mljekom - ali otom potom u drugom receptu.



Sastojci:

za jednu koru, kalup promjera 25cm
4 jaja
80 g smeđeg šećera
100g pirovog brašna
1 kašičica praška za pecivo
120 g mljevenih oraha
80 ml kokosovog ulja

i još
100 ml bademovog mljeka, za vlaženje kora (može bilo koje biljno ili životinjsko mljeko)

 za fil*
230g maskarpone sira
konzerva od 400 ml kokosovog mljeka (koristi se samo gusti dio)
 
*Napomena - ova količina fila je dovoljna za 1 koru koju ćete prerezati na pola i jos premazati okolo. Ako radite više kora, povećajte fil za onoliko puta koliko radite kora. 

Priprema kore:
1. Zagrijati rernu na 180 C.
2. Mikserom mutiti jaja i šećer jedno 7-8 minuta dok smjesa na postane svijetlo žuta. 
3. Dodati ulje pa potom brašno, orase i prašak za pecivo. 
4. Smjesu preliti u kalup obložen pek papirom i peći 40ak minuta. 
5. Ostaviti da se potpuno prohladi. 
 


 Priprema file:
1. U procesor staviti maskarpone sir i gusti dio kokosovog mljeka da se sjedini. Potom dodati kremu od urmi. Ostaviti u frižideru na par sati da se stisne. 
2. Kad se kora ohladi - prerezati je na pola, ovlažiti svaku koru sa malo mljeka pa staviti fil. 
3. Ukrasiti po želji.*
 
*Ja ukrase pravim od kupovnog marcipana. Trudim se da koristim prirodne boje (suhi špinat za zelenu, suhu ciklu i suhi hibiskus za roze-crveno, kurkumu za zutu, kakao prah za smeđu boju), ali kako mi ukrasi bivaju sve kompliciraniji tako sam počela da dodajem i kupovnu boju, ali i dalje nastojim da dominira prirodno. Iz priloženih slika vidite da su prirodne boje "prirodnije", mekše i svijetlije, dok su kupovne intenzivnije. 




















2 comments:

  1. Beautiful article and nice picture. I think people will be inspired by what you've done. This is a life guide for me :)
    Best regards
    Robert Zareba

    ReplyDelete
  2. Beautiful article.
    I think people will be inspired by what you've done.

    ReplyDelete