23 June 2013

Sirovi cheesecake sa borovnicama | Raw cheesecake with blueberries

(scroll down for English)


Volim ove jednostavne sirove kombinacije iz vise razloga. Vrlo su brzo gotove, veoma su zdrave i ne moram ukljucivati pecnicu u ove vruce pred-ljetne dane. Nesto slicno sam radila vec nekoliko puta, a ovu koru cesto radim u obliku kuglica. Ovaj sirovi chizkejk je moja ulaznica za ovomjesecnu igircu Ajme, koliko nas je ciji su domacini Ana-Marija i Mislav sa bloga Foozdarije. Temu koju su zadali je sumsko voce.


Sastojci za "koru":
1 1/2 solja badema (ili ljesnjaka, ja sam radila obje verzije)
1 zlica kakao praha
1-2 zlice meda
(po potrebi postepeno dodati 1-2 zlice vode)

Sastojci za filu:
1 1/2 solja sirovih nezasoljenih indijskih oraha (potopljenih u vodi minimum 1h)
Sok od jednog limuna
2-3 zlice meda (moze i javorov sirup)
3/4 solje kokosovog ulja
1 solja svjezih borovnica (+ za ukrasiti)


Priprema:
1. Potopiti indijske orascice u vodu na minimum sat vremena.
2. U procesoru dobro samljeti bademe (ili ljesnjake), dodati med, kakao prah i po potrebi malo vode. Smjesa treba biti dovoljno kompaktna da se moze oblikovati bez da se raspada. Smjesu staviti u kalup (ja sam stavila u staklenu posudu bez pek papira-prvi komad ce se tesko izvaditi, ali svi poslije njega se lako vade). Staviti u frizider da se malo stegne.
3. Samljeti borovnice u blenderu ili procesoru.
4. Indijske orahe isprati, staviti ih u procesor i fino samljeti. Dodati ostale sastojke i pulsirati jedno 3-4 minute da se sve dobro samelje i postane fina glatka smjesa poput chizkejka. Ubaciti samljevene borovnice. (Ja sam smjesu podijelila na dva dijela pa sam na dno i na vrh stavila bijelu filu, a izmedju lila). Filu izliti preko kore.
5. Ostaviti u frizideru OBAVEZNO minimum 12h da se dobroooo stisne. Tad se moze lijepo rezati. Kad sam radila prvu verziju izvadila sam je nakon samo par sati (sta ces, kad sam nestrpljiva) i nije se dovoljno stisnula.
6. Prije serviranja ukrasiti po zelji.



Najdražoj mami za SRETAN ROĐENDAN!!! =)



~~~~~~~~~~~ English version ~~~~~~~~~~~~

 Raw cheesecake with blueberries 



Ingredients for crust:
1 1/2 cup almonds (or hazelnuts)
1 tbsp coco powder
1-2 tbsp honey
(water, if needed)

Ingredients for filling:
1 1/2 cup raw unsalted cashews (soaked in water for at least 1h)
Lemon juice from one lemon
2-3 tbsp honey
3/4 coconut oil
1 cup fresh blueberries (+ more for decoration)

Preparation:
1. Soak cashews in water for at least one hour.
2. In a food processor blend almonds (or hazelnuts), add honey, coco powder and 1-2 tbsp of water if needed. Pulse and make dry mixture but moist enough for you to make crust. Mold it in a dish (I used glass bowl without baking sheet--the first slice will be hard to take out nicely but the ones after that will come out just fine). Leave in a fridge until you make the filling.
3. Blend blueberries. 
4. Rinse cashews and put in food processor. Add the rest of the ingredients for filling and pulse for about 3-4 minutes until the mixture is smooth and light. Add blueberries. I divided the filling into two before adding blueberries. On the bottom and on the top I put white filling and purple in the middle. Pour the filling over the crust.
5. Leave in the fridge for at least 12h. That way you can cut it nicely. When I made my first version I took it out after only few hours and it wasn't hard enough.
6. Decorate before serving.  



--
ae! 

1 comment: