14 March 2014

Hookies cookies

(scroll down for English)


Naziv ovih kolacica "hookies cookies" je dosao od same cinjenice sto ovi kolacici mogu visiti na casi ili soljici. Tijesto nije nista specijalno. Moze se koristi bilo koje, ali sva poanta je u tim simpaticnim kalupima koje sam ja nekad davno dobila kao poklon za rodju. Od tada sam ih koristila jedanput ili dvaput, a onda su kalupi zabunom bili upakovani sa ostalim kuhinjskim priborom i poslati kontejnerom preko oceana natrag na Balkan. Sjetila sam ih se nedavno i pitala mamu da mi ih posalje natrag postom (u pitanju su samo 4 plasticna klaupa). I od sad cemo, nadam se, cesce visiti skupa, oni i ja. Za ove keksice sam koristila ostatak tijesta od rolnica sa brusnicama. U pitanju je dizano tijesto, ali moze i ono koje se ne dize.

Ma strasno su simpaticni! =)))




~~~~~~~~~~~~ English ~~~~~~~~~~~

Hookies cookies



I think the name of these cookies is self explanatory. They can be hooked onto the rim of a glass. The dough is nothing special. Any dough can be used and the whole point is in the molds that once upon a time I received as a birthday present. Since then I've used them only once and then the molds were mistakenly packed with other kitchen accessories and sent in the container across the ocean back to the Balkans. I remembered them recently and asked my mom to ship them back to me by mail (it's four plastic molds). And from now on, I hope, I'll be hookin' out more often. This is the dough that I used for rolls with cranberries. They are super fun! =)



Hook your cookie on a glass of milk! 




--
ae! 

4 comments:

  1. Puno su slatki :) Nije ni cudo da si ih trazila nazad :)

    ReplyDelete
  2. Preslatki su, ovo je odlično !!

    ReplyDelete
  3. ove veverice su preslatke ! bas zato sto mogu da se zataknu za solju...vidjam i po blogovima ali nikako da naletim na njih u radnji...

    ReplyDelete