27 April 2012

Kolač od maka sa borovnicama i malinama

S obzirom da je sezona sljiva jos daleko razmisljala sam koje bi voce mogla ubaciti umjesto sljiva u ovom divnom receptu koji sam nasla na Aninom blogu Prstohvat soli. Zavirivsi u frizider ugledala sam borovnice, a dosjetila sam se i da mi je preostalo nesto zamrznutih malina od tarta. Rek'o taman da to sve iskoristim.

Sastojci za tijesto:
400 g brasna (3 1/3 solje)
100 g putra (7 kasika)
150 ml sojinog mlijeka
1 vrecica suhog kvasca
60 g smedjeg secera (1/3 solje)
Malo morske soli
1 jaje
1 zutanjak

Sastojci za filu:
1 solja mljevenog maka (cca 100g)
80 ml sojinog mlijeka
1/4 solje smedjeg secera (ili javorovog sirupa)

Ostali sastojci:
U orginalnom receptu ide oko 800 g sljiva. Ja sam stavila borovnice i maline (odokativno koliko mi je stalo po povrsini kolaca). Moze se koristiti bilo koje svjeze voce -- marelice, breskve, jagode..


Priprema:
1. Prosijati brasno i dodati sol (slika 1.).
2. Otopiti putar i staviti ga da se hladi.
3. Pomijesati kvasac, stopljeni putar, jaje, zutanjak i secer. Sve dobro pomijesati te postepeno dodavati brasno, mijesati kutlacom dok se ne dobije meko tijesto. Ako se bas lijepi za prste dodati jos malo brasna. Pokriti tijesto cistom krpom i pustiti da odstoji jedno sat vremena.


U medjuvremenu pripremiti filu -- mlijeko zagrijati da zakljuca pa ga preliti preko maka pomijesanog sa secerom. Dobro izmjesati te pustiti da se prohladi.

4. Kad se tijesto digne razvuci ga oklagijom, isjeci na 3 dugacke trake. Svaku traku filati sa smjesom od maka (slika 2.). Zarolati da ispadnu 3 kobasice (slika 3.). (--napomena: meni su od ove kolicine tijesta ispale tri kobasice, ali mi je smjese ispalo dovoljno samo za dve. S obzirom da mi ne bi sve tri ni stale u pleh jer je suvise mali, trecu kobaju sam nafilala ostatkom voca i pekla samu ze sebe).
5. Okrugli pleh (ja sam koristila onaj za pitu) namazati malo putrom i saviti kobasice u oblik puza, nastavljajuci dok se sve 3 kobasice ne potrose (slika 4.). Ostaviti malo mjesta izmedju svakog reda za voce.
6. Voce dobro oprati i osusiti te ga pomijesati sa javorovim sirupom i redati izmedju tijesta (slika 4.). Ostaviti sve da odstoji jos jedno pola sata.
7. Zagrijati pecnicu na 390 F te peci kolac na 390 F prvih 10-ak minuta, a onda smanjiti na 350 F i peci narednih pola sata.
8. Kad je gotov izvaditi ga iz pecnice, pustiti da se malo prohladi te ga posuti staub secerom.


Savjet:
Najbolji je jos uvijek topao uz popodnevni caj dok napolju pada aprilska kisa!

--
ae!

2 comments:

  1. Hej, hvala na linku i isprobavanju, kolac je super ispao! Meni glupo da kupim zasluge za recept, jer je original sa Coolinarike, ali drago mi je ako sam ga prosirila dalje :)

    Puno pozdrava!

    ReplyDelete