31 October 2014

U kuhinji kod Ebbe | Ebba's cuisine

(scroll down for English)


Po običaju htjela sam puno, a postigla malo. Volim Nevenine recepte, ali vrijeme mi nije bilo sklono. Uglavnom postigla sam ono što sam najviše htjela, a to je ova pita od bundeve. Oduševili su me ovi medenjaci koji idu u smjesu umjesto kukuruznog brašna koji je gotovo u svakom receptu. Uz male izmjene dobila sam nešto što će sigurno često biti zastupljeno u mojoj kuhinji. Slijedi uskoro još jedan recept za pitu od bundeve koji je nastao eksperimentiranjem nakon ovog, sa još boljom podlogom od klasične podloge za pite. Nevenin speculus namaz je također nešto što već duže vremena mjerkam, a nikako da se uhvatim posla. Vidim da su ga mnogi isprobali pa se i ja nadam skorom isprobavanju istog.


Klasična pita od bundeve
Sastojci za tijesto:
250 g pirovog brašna
prstohvat soli
1 prutić putra (cca 120 g)
1 žlica smeđeg šećera
(ja sam izbacila jaje iz tijesta)

Priprema tijesta:
1. Pomiješati brašno, sol i šećer te dodati putar koji se prstima ugnječi u brašno da se dobiju krušne mrvice. Umijesiti tijesto te ga staviti u frižider da odstoji jedno sat vremena.

Sastojci za smjesu:
400 g bundeve (ja sam stavila kabochu)
1/4 šolje smeđeg šećera
cca 150 ml sojinog ili bademovog mlijeka
70 g medenjaka* (recept ispod)
2 jaja
1 žličica cimeta


Priprema smjese:
1. Bundevu prerezati na pola, staviti je na pleh te je peći na 180 C jedno 20 minuta. Gotova je kad se lako probode viljuškom. Očistiti sjemenke, izdubiti sredinu žlicom te prebaciti u činiju. Pustiti da se prohladi.
2. Kad se smjesa ohladila, dodati mlijeko, jaja, mrvljene medenjake i cimet pa sve mikserom dobro izmješati.
3. Tijesto valjkom razvaljati na čistoj površini te prebaciti u željeni kalup obložen papirom za pečenje. Tijesto izbockati viljuškom te zapeći jedno 5-8 minuta na 180 C. Uliti kremu od bundeve i peći sve skupa 30 minuta.



*Sastojci za medenjake koje sam napravila dan prije:
4 šolje integralnog brašna
2 1/2 žličice praška za pecivo
1/2 žličice đumbira u prahu
1/2 žličice mljevenih klinčića
1/2 žličice sjemenki anisa
1/4 šolje kokosovog ulja (umjesto 55 g putra)
1 jaje
1 šolja meda
1 šolja vode


Priprema medenjaka:
1. Brašno pomiješati sa praškom, đumbirom, klinčićima i anisom. Ulje, med i jaje mikserom izmiješati da se sjedine pa dodati vodu. Suhe i mokre sastojke izmješati pa staviti u željeni kalup. Ja sam se u zadnji čas predomislila pa sam od tijesta napravila medenjake. Ispalo mi je jedno 30-ak keksića te sam ih na kraju nosila i na posao i na pijacu.
2. Rernu zagrijati na 180 C te peći medenjake jedno 12-15 minuta (ako pravite kruh peći jedno 30ak minuta). 

Napomena:
Nevena kaže u svom receptu da je pita gotova kad se ubode čačkalica, a ona izađe suha. Kod mene to nije bio slučaj. Moja čačkalica je izlazila mokra i nakon 45 minuta pečenja. Možda je 150 ml mlijeka bilo previše. Krema je bila baš mekana kad smo počeli sa degustacijom. No međutim, sljedeći dan je bila SAVRŠENA!!! Krema se tako dobro stisnula da nisam mogla vjerovati. Nosila sam ostatke na pijacu da probaju i klinci. Oni su bili oduševljeni (uzmimo u obzir da je njih baš teško oduševiti sa bilo čim). Mekana krema ili ne, ova pita sa ovim medenjacima je genijalna! 




~~~~~~~~~~ English ~~~~~~~~~~~

New Classic Pumpkin pie 
(no cornstarch, no evaporated milk, no heavy cream)
 

Ingredients for the dough:
250 g spelt flour  

Pinch of salt
1 stick of butter (approximately 120 g)
1 tablespoon brown sugar

Dough preparation:
1. Mix the flour, salt and sugar and add the butter in chunks and using your fingers combine it with the flour so you get crumbles. Knead the dough (not too much) and put it in the fridge to rest for one hour.


Ingredients for the filling:
400 g pumpkin (I used kabocha)
1/4 cup brown sugar
approximately 150 ml of soy or almond milk
70 g gingerbread cookies* (recipe below)
2 eggs
1 teaspoon cinnamon


Preparing the filling:

1. Cut the squash in half, place it on a baking sheet and bake at 350 F for about 20-30 minutes. It's done when you can easily poke it with a fork. Remove the seeds, scoop out the middle with a spoon and transfer to a bowl. Allow it to cool.
2. When the puree has cooled, add the milk, eggs, crumbled gingerbread cookies and cinnamon and mix well with the electric mixer.  

3. Roll out the dough on a clean surface and transfer to a baking sheet lined with baking paper. Pock the dough with a fork and bake for about 5-8 minutes at 350 F. Pour the pumpkin filling over the dough and bake for 30 minutes.
 

* Ingredients for gingerbread cookies that I made the day before:
4 cups whole-wheat flour
2 1/2 teaspoons of baking powder
1/2 teaspoon of ginger powder
1/2 teaspoon ground cloves
1/2 teaspoon anise seeds
1/4 cup coconut oil (instead of 55 g of butter)
1 egg
1 cup honey
1 cup water

Preparing gingerbread dough:
1. Mix the flour with powder, ginger, cloves and aniseed. In a separate bowl mix oil, honey and egg and then add water. Mix the dry and wet ingredients and place it in the desired mold. I changed my mind last minute and decided to make cookies instead of bread. I got about 30 cookies.
2. Preheat the oven to 350 F and bake gingerbread cookies for about 12-15 minutes (if you're making bread bake it for about 30 minutes).


--
ae!

3 comments:

  1. Jovanka, pita ti je odlična imbaš lepo da si nam otkrila jošm jedan odličan Nevenin recept sa bloga.

    ReplyDelete
  2. Ova pita mi je bila na listi, ali ovaj put nisam stigla. Sigurno će doći na red (i ovako me mama stalno podseća da trošim bundevu koje imamo punu gajbu). :)

    ReplyDelete